محسن احمدی خبر داد؛ تشکیل” قرارگاه ویژه تامین مسکن معلم” در صندوق ذخیره فرهنگیان

محسن احمدی خبر داد؛

تشکیل قرارگاه ویژه تامین مسکن معلم در صندوق ذخیره فرهنگیان

 

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از تشکیل قرارگاه تامین و ساخت مسکن تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ خبر داد و اعلام کرد: با توجه به تدوین طرح اقدام جهادی نهضت ملی مسکن برای فرهنگیان سراسر کشور از سوی هلدینگ ساختمانی معلم، تشکیل “قرارگاه ویژه تامین مسکن معلم” در اولویت برنامه های سال آتی صندوق ذخیره فرهنگیان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل صندوق ذخیره فرهنگیان، محسن احمدی طی سخنانی در جمع مدیران عامل و اعضای هیات مدیره هلدینگ ساختمانی معلم و شرکت های تابعه هلدینگ، با اشاره به ماموریت های محوله به “قرارگاه ویژه تامین مسکن معلم” خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده در مرحله نخست، طرح احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی ارزان قیمت برای فرهنگیان هدف گذاری شده است.

وی یکی از اهداف تشکیل قرارگاه نهضت ملی ساخت مسکن فرهنگیان را ايجاد چالاكي و سرعت عمل در اين بخش عنوان کرد و حفظ کرامت و منزلت این قشر فرهیخته را از مهمترین رسالت ها و دغدغه های صندوق ذخیره فرهنگیان دانست.

توجه ویژه به صنعتی سازی در تولید مسکن فرهنگیان

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان توجه ويژه  به صنعتي سازي و مدولارسازي با رويكرد  كاهش زمان تحويل و ايجاد بهره وري در فرآيند ساخت از ديگر اهداف اين طرح ذکر کرد و گفت: پراكندگي پروژه ها متناسب با تعداد فرهنگيان در سراسر كشور، جانمایی مناسب، نظارت كامل بر حسن اجراي كيفي ساخت و سازها، توجه به امکانات رفاهی،ایجد شبکه های خدماتی و تجاری و همچنین تحویل بموقع واحدهای مسکونی از موارد مورد توجه صندوق ذخيره فرهنگيان در اين طرح ملي است.                                                                                                                                                                                  احمدی همچنین جایگزینی نظام تامین مصالح به جای پیمانکاری در این پروژه ها را (که نهایتا موجب کاهش ۲۰درصدی قیمت ساخت در انبوه سازی می شود) خواستار شد.

وی تأمین مسکن را یکی از نیازهای اساسی و دغدغه‌های مهم برای فرهنگیان گرانقدر برشمرد و افزود: باتوجه ‌به سطح درآمد معلمان و قیمت فعلی مسکن، تأمین مسکن برای این قشر فرهیخته دشوار شده است بنابراین کمک به تأمین مسکن فرهنگیان، علاوه بر اینکه پاسخی به نیازهای اساسی و اولویت‌دار آنان به شمار می‌رود، در ارتقای شرایط اجتماعی و آرامش روانی آنان نیز اثر بسیار مثبتی دارد.

آمار فرهنگیان متقاضی و واجد شرایط مسکن استخراج گردید

دکتر احمدی با اعلام اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان با همکاری دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، آمار فرهنگیان متقاضی مسکن را استخراج کرده است اظهار داشت: بر اساس آمارها حدود ۱۸۹ هزار فرهنگی در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که ۲۸ هزار و ۸۳۳ نفر از این عزیزان، واجد شرایط تشخیص داده شده و ثبت‌نام آنان قطعی شده است.

وی در همین زمینه افزود: مطابق قانون و آئین‌نامه، واجدان شرایط باید چهار شرط «تأهل و سرپرست خانوار بودن»، «حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا»، «فاقد مالکیت خصوصی» و در نهایت «عدم استفاده از امکانات دولتی» از اول انقلاب را در حوزه مسکن، داشته باشند. همچنین بر اساس آمار وزارت راه و شهرسازی، تاکنون به ۱۸ هزار و ۱۴۸ نفر از ۲۸ هزار و ۸۳۳ فرهنگی متقاضی مسکن، پروژه‌ای تخصیص داده نشده است.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: «هلدینگ ساختمانی معلّم» از هلدینگ‌های زیرمجموعه «صندوق ذخیره فرهنگیان» با تجزیه و تحلیل آمارهای دریافتی، برنامه‌ریزی برای ساخت ۱۵ هزار و ۵۳۹ واحد مسکونی برای فرهنگیان را آغاز خواهند کرد که این تعداد واحد مسکونی باتوجه‌به پراکندگی متقاضیان در ۲۱ استان هدف‌گذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد مابقی ۵۰هزار واحد مسکونی پیش بینی شده با مشارکت شرکت های خصوصی آماده مشارکت برای ساخت، که دارای رتبه ۱ و ۲ ابنیه و ساختمان می باشند انجام خواهد شد.

منابع لازم جهت ساخت مسکن فرهنگیان پیش بینی شده است

به گفته وی، منابع مالی مورد نیاز برای ساخت مسکن فرهنگیان از محل سرمایه گذاری تسهیلات «طرح نهضت ملی مسکن» و «آورده متقاضیان» و «تامین مالی های رایج و مشارکت با سازندگان مسکن» تأمین می‌شود.

دکتر احمدی گفت: هلدینگ ساختمانی معلم به‌عنوان هلدینگ تخصصی مسکن و ساختمان صندوق ذخیره فرهنگیان باتوجه ‌به سطح درآمد معلمان و قیمت‌های فعلی بازار مسکن به‌ویژه در شهرهای بزرگ، با طراحی مدل اقتصادی مناسب در تلاش است تا با همکاری ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها، نسبت به تعریف، ساخت و تحویل پروژه‌های مسکونی فرهنگیان در زمان مناسب اقدام کند.

تامین زمین با استفاده از ظرفیت های مولدسازی دولت

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، سهم زمین در هزینه ساخت در کلان‌شهرها را بیش از ۵۰ درصد و در سایر شهرها را بیش از ۳۰ درصد کل بهای مسکن عنوان کرد و افزود: تأمین زمین با استفاده از ظرفیت‌های قانون جهش تولید مسکن و مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت، اهمیت زیادی در کاهش بهای تمام‌شده واحدهای مسکونی مورد نیاز فرهنگیان دارد.

وی یکی از چالش های نهضت ملی مسکن را تامین زمین مناسب ذکر و ابراز امیدواری کرد با توجه به امکانات موجود در حوزه زمین و ابنیه در آموزش و پرورش، این مسئله در اجرای برنامه تامین مسکن معلمان ایجاد مانع نخواهد کرد.

دکتر احمدی ادامه داد: در راستای تأکیدات مقام عالی وزارت در خصوص تأمین مسکن فرهنگیان، انتظار می‌رود ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها همکاری لازم را در زمینه معرفی املاک و اراضی در اختیار خود داشته باشند تا بتوانیم هر چه زودتر شاهد تعریف پروژه‌های جدید در استان‌ها و آغاز عملیات اجرایی ساخت مسکن فرهنگیان در استان‌های هدف باشیم.

نیاز به بهره مندی از فناوری های دانش بنیان در تولید مسکن انبوه

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با تاکید بر اینکه در دنیای جدید ساخت مسکن انبوه سازی با تحولات جدید در حال پیشرفت است، افزود اگر با این تغییرات شگرفت همراه نشویم متضرر خواهیم شد، ضمن اینکه باید با بهره گیری از ظرفیت‌های دانش بنیان همراه این تغییرات باشیم.

وی در همین زمینه افزود: در مسیر ارزان سازی و نهضت مسکن که باید اولویت هلدینگ معلم باشد می توان از ظرفیت آموزش و پرورش  استفاده نمود. از طرفی دیگر با توجه به اعتماد بالایی که به جامعه فرهنگیان وجود دارد ظرفیت های سیستم بانکی و سایر ابزارهای تامین مالی دور از دسترس نخواهد بود.

وی همچنین مشارکت با انجمن ها و کانون های انبوده ساز را به عنوان یکی دیگر از راههای سرعت بخشی به این اقدام راهبردی اعلام کرد و جذب مشارکت های دولتی و خصوصی در این قرارگاه را خواستار شد.

بکارگیری تیم متخصص و کارآمد در حوزه مسکن فرهنگیان

مدیرعامل صندوق ذخیره  با اشاره به اینکه مجموعه ساختمانی معلم، همراهی و حمایت صندوق را به عنوان پشتوانه خود در اختیار دارد، تصریح کرد:  فعالیت های مجموعه ساختمانی با حضور تیم متخصص حوزه عمرانی بروز و کارآمد، بهتر و سریع تر پیش خواهد رفت.

خاطرنشان می گردد در این دیدار مدیرعامل و اعضای هیات مدیره هلدینگ ساختمانی معلم و مدیران عامل شرکت های تابعه این هلدینگ درخصوص عملکرد و اقدامات هلدینگ ساختمانی معلم، همچنین چالش ها و برنامه های آتی این مجموعه و شرکت های تابعه و وابسته، به مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گزارش هایی ارائه نمودند.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.